Χαϊκού* πέντε καταστάσεων - Το κόκκινο φόρεμα (Παίζοντας με τις λέξεις #12)

by - Νοεμβρίου 26, 2017


Χαϊκού* πέντε καταστάσεων

Ένα όνειρο.
Σαν ξύλο στο τζάκι σου.
Σιγοκαίγεσαι.

Στην καλύβα σου.
Στάχτη παραμονεύει.
Τρομοκρατείσαι.

Σαν μετανάστης.
Ξένος στο χωράφι σου.
Eξορίζεσαι.

Μια δροσιά σε ζει.
Η θάλασσα στα μάτια.
Ανυπομονείς.

Νυχτώνει νωρίς.
Θολό το σενάριο.
Αλλάζεις ζωή.

*Χαϊκού: Ιαπωνική ποιητική φόρμα. Συνήθως αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους.

Ήταν η συμμετοχή μου στο "Παίζοντας με τις λέξεις" στης Μαρίας. Ευχαριστώ την οικοδέσποινα για την φιλοξενία και όλους όσους προτίμησαν την συμμετοχή μου.
Προαπαιτούμενες λέξεις ήταν οι εξής: τζάκι, καλύβα, θάλασσα, σενάριο, μετανάστης.
Νικήτρια στέφτηκε η ποιώ - ελένη με το "Το κόκκινο φόρεμα".
Απολαύστε την συμμετοχή της.

Το κόκκινο φόρεμα 

Ήταν μια μέρα πιο ξένη από τις άλλες Μια μέρα που μύριζε φορμόλη Έδειχνε σαν να προβάρεις το παλιό σου φόρεμα κι αυτό να σου μοιάζει ξένο Δεν το γνωρίζει πια το σώμα σου Σου πέφτει μικρό και φτωχικό Όπως μικρά και φτωχικά είναι τα μάτια των πεσμένων φύλλων του Οκτώβρη
Κλείνεις τη ντουλάπα Συνομιλείς με τα γύρω αντικείμενα Ξεσκονίζεις το καρδάκι με τη θάλασσα Σε πάει κάπου μακριά Σε εκείνο το καλοκαίρι με τις λευκές νύχτες Μια καλύβα από ψαθί Ένας έρωτας από αστέρια Ένας πλέριος ουρανός ασυννέφιαστος Το κόκκινο φόρεμα με το λευκό φιόγκο Τα πράσινα μάτια του κορυδαλλού Και μια σχεδία να μην μένουν άνυδρα τα όνειρα
Γι αυτό το κόκκινο φόρεμα σας μιλώ που ξένο κι άγνωστο σ' αντικρίζει τώρα Απλησίαστο Λερωμένο Τσαλακωμένο και ξεθωριασμένο απ' τις πολλές πλύσεις Χωρίς κουμπιά και με άδετους τους φιόγκους Το αφήνεις να πέσει στα πόδια σου Και μοιάζει σαν το πληγωμένο ζώο πριν πάρει την τελευταία του ανάσα και χαθεί
Ανοίγεις τα παραθυρόφυλλα Είναι καλοκαίρι μα εσύ αναπνέεις Νοέμβριο Σκέφτεσαι το σενάριο που στοιχειώνει τη ζωή σου Σκέφτεσαι τα βότσαλα που δεν πρόλαβες να ζωγραφίσεις Ψηλαφίζεις το στήθος σου Κάτι πονάει βαθιά μέσα σου Αύριο πρέπει να πας στο ραντεβού με το νυστέρι
Εσύ κι οι διογκωμένοι σου ιστοί Εσύ και οι σκληρές λέξεις Μια ξένη ουσία σκοτεινή Ένα αμαρτωλό πρόσκομμα Ένας επιβλαβής επισκέπτης Ένας αδιάλυτος φόβος που παραμορφώνει τα χαρακτηριστικά του πόνου Που αναποδογυρίζει τα είδωλα Που συνθλίβει το αεικίνητο όχι και το ψυχραίνει
Ανοίγεις το συρτάρι σου Ένα πακέτο τσιγάρα Ένα βιβλίο που δεν διάβασες Ένα ταμπόν και μια χτένα που ανώφελη σου είναι πια Πόσα λίγα και πόσα πολλά απομειώνει ο χρόνος Πόσα φέρνει στην επιφάνεια και πόσα σου παρακρατάει
Τρέχεις στο σαλόνι Σβηστό το τζάκι Στάχτες παντού Δεν ήρθε η σταχτομαζώχτρα λήθη να τις μαζέψει Πλησιάζεις στην πόρτα Θέλεις να βγεις στον κόσμο Θέλεις να απλωθείς στο πύρινο άρμα της πόλης Να δώσεις ένα λουλούδι σ' έναν ανύποπτο μετανάστη Να περιμαζέψεις μέσα από το πλήθος χιλιάδες νεανικά χαμόγελα Να ακουμπήσεις τη πλάτη στη ψυχρή επιφάνεια των φιλιών που άργησαν να δοθούν
Μπαίνεις στο ασανσέρ Κίτρινα τα φώτα Ξεφυλλίζεις το χάρτη της μορφής σου μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα Ήρθε η ώρα να πάρεις το σώμα σου αγκαλιά Να το κανακέψεις Να του πεις να μην λυπάται Στα χέρια κρατάς μια σακούλα νάιλον Μέσα το φόρεμα Εκείνο που σε πήγε πίσω Εκείνο που προστατευτικά σε ταξίδεψε Εκείνο που ζωντάνεψε το κοιμισμένο σου αίμα
Σ' αυτό θα απαγκιάσεις Με αυτό θα αρχίσεις να ξαναγελάς Από εκεί θα αντλήσεις δύναμη Να ξεχάσεις τα σκοτωμένα παιδιά της ψυχής σου Να χαϊδέψεις την άσπρη γατούλα από πον πον που κρατάς στη τσέπη σου Να αναμετρηθείς με το τώρα Το κόκκινο φόρεμα μαύρη μη γίνει πέτρα Το κόκκινο φόρεμα να βγει απ' τα βάθη της μνήμης Να καλοσιδερωθεί για να ' ναι πάλι οι μέρες γιορτινές κι όχι ξένες και μαραμένες
.........................................................................................................................
-Γεια σου κυρία Ανθούλα
-Έφερα αυτό το φόρεμα για καθάρισμα
-Μαντάρισε το λίγο στο μέρος του στήθους τραβήχτηκε μια κλωστή
-Ράψε κι αυτά τα κουμπιά με πασχαλίτσες δεν μοιάζουν;
-Έχω γάμο αύριο
-Προλαβαίνεις;



You May Also Like

10 comments

  1. Μπράβο Μαρία μου Το αγάπησα πολύ το χαϊκού σου!! Συγχαρητήρια
    Μα πολλά συγχαρητήρια για τη μικρή σου. Να σου ζήσει να τη χαίρεσαι!
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συγχαρητήρια σε όλους μας
    Να σου ζήσει η μικρούλα ...μάκια

    Σε φιλώ πολύ ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρία μου καλησπέρα σου,
    πρώτα απ όλα το παιχνίδι εδώ μου έδωσε την ευκαιρία να μάθω ότι έγινες Μαννούλα....! Κορίτσι μου να σου ευχηθώ ολόψυχα τα καλύτερα, να σου ζήσει ο άγγελός σας, να είσαι καλά να την απολαμβάνεις και να την καμαρώνεις.
    Στην συμμετοχή σου τώρα.
    Ένα από τα καλύτερα Χαϊκού που έχω διαβάσει ο αδαής στο είδος. Ομολογώ ότι σαν τεχνοτροπία δεν είναι από τα αγαπημένα μου αλλά τούτο σου εδώ ήταν εξαιρετικό και μπράβο σου.
    Μπόρεσες να δώσεις αυτό που ήθελες με πολύ όμορφο και εκφραστικό τρόπο.
    Μπράβο σου και εύχομαι καλές συνέχειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μαρία μου πραγματικά τα χαϊκού αυτά ήταν τέλεια!
    Πόσα πολλά είπαν με λίγες λέξεις!
    Πολλά συγχαρητήρια σε σένα και στην Ελένη μας και σε ευχαριστώ πολύ για όλα!!
    Φιλιά πολλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία μου πολλές ευχές για τη μικρούλα σας και πάλι! Να σας ζήσει, να τη χαίρεστε και να την καμαρώνετε!
    Πολύ όμορφα τα χαϊκού σου, συγχαρητήρια για τη συμμετοχή. Πολλά μπράβο και στην Ελένη μας!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου, θερμά συγχαρητήρια μάτια μου! Ήταν εξαιρετικά τα χαϊκού σου!
    Για της Ελένης τι να πούμε...θα πάω από κει μετά!
    Μπράβο σας! ☺
    Καλά να περνάς με τη μικρούλα σου στην αγκαλιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία μου, λάτρεψα το χαϊκού σου. Πολλά συγχαρητήρια, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Να σας ζήσει το αγγελούδι σας, εύχομαι να σας φέρνει πάντα ευτυχία και αγάπη με κάθε της βήμα!

    Για μένα, από τότε που χάρη σε σένα Μαρία μου, "μυήθηκα" στη τέχνη του χαϊκού, διατηρώ μια ξεχωριστή αδυναμία σ' αυτά και ειδικά στα δικά σου!

    Πολλά πολλά χαμογελαστά ΑΦιλάκια σου/σας στέλνω! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σας ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σας!
    Σας εύχομαι ότι ποθεί ο καθένας σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Μαρία μου, ήταν τόσο ευφάνταστο το να κουρνιάσεις όλα μαζί τα χαϊκού σου. Ήταν όλα εξαιρετικά, και δικαίως δεν πέρασε απαρατήρητη η συμμετοχή σου στο παιχνίδι μας. Μπράβο σου!

    Επ' ευκαιρίας, να σου αφήσω κι εγώ τις πιο ζεστές μου ευχές για το μικρό σας πλασματάκι.
    Γερό και τυχερό να 'ναι. Να σας ζήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.