3ο Δρώμενο Χαϊκού - Βράβευση

by - Μαΐου 13, 2019

Έφτασε η ώρα που θα βραβεύσουμε τα Χαϊκού που έκαναν το μυαλό σας να ταξιδέψει και απέδωσαν τα συναισθήματα της φωτογραφίας που σας έδωσα με τον καλύτερο τρόπο.


Η συμμετοχή που κερδίζει την πρώτη θέση είναι η εξής:

7. Ελευθερία Έρη - 20 βαθμοί

Δε φοβάμαι πια
την ανοιχτή θάλασσα
και τα κύματα...

Πιο πολύ τρέμω
των ψευδαισθήσεων το...
συρματόπλεγμα!



Συγχαρητήρια λοιπόν στην Ελευθερία η οποία θα παραλάβει σε λίγες μέρες το δώρο μου.
Επίσης ένα μεγάλο μπράβο σε όλους σας για την έμπνευση και την δημιουργία.

Για να δούμε ποιος κρύβετε πίσω από κάθε συμμετοχή και τι βαθμούς πήρε.


******

1. Βασιλική Δραγούνη - 4 βαθμοί
Σύρματα παντού
και στην οθόνη του νου
βαριά ομίχλη.

Σκουριά στο χώμα
σταλάζουν τα δάκρυα
του περιστεριού.

******

2. Airis - 15 βαθμοί
Άτεγκτα λόγια 
σαν ατσαλένιοι κισσοί
αναρριχώνται.

Ήλος και χολές
αδυσώπητοι μύδροι
σταυρώνουν ψυχές.

******

3. Lysippe - 2 βαθμοί
Κλωστές κόπηκαν,
λύθηκαν οι αρθρώσεις·
κομματιάστηκε.

Δηλητήριο· 
το σώμα του βρύση πια,
κατεστραμμένη.

******

4. Άιναφετς - 3 βαθμοί
Κομματιασμένα
ξεχασμένα σύρματα
μελαγχολούσαν.

Το αεράκι,
τα δύσκολα φύσηξε 
ήρθε γαλήνη.

******

5. Memaria - 15 βαθμοί
Νεκρά όνειρα
αδίκως συστρέφονται 
φως λαχταρώντας.

Πνεύματα του χτες
κουφάρια μιας ελπίδας 
που αλάργεψε.

******

6. marilenaspotofart - 8 βαθμοί
Στάζει τις νύχτες
ο θρήνος του σύρματος
Στο χώμα σκορπά.

Χάδι αιχμηρό
τους εφιάλτες έλκει
μετρώντας ουλές.

******

7. Ελευθερία Έρη - 20 βαθμοί
Δε φοβάμαι πια
την ανοιχτή θάλασσα
και τα κύματα...

Πιο πολύ τρέμω
των ψευδαισθήσεων το...
συρματόπλεγμα!

******

8. Woman in blogs - 2 βαθμοί
Κλαίνε θάλασσες
ραγίζουν αέρηδες
ματώνουν στεριές.

Χέρια σύνορα
βλέμματα τετράγωνα
καρδιές σίδερα.

******

9. Mia - 2 βαθμοί
Στη φυλακή σου
βρέθηκα ξάφνου μόνη.
Χωρίς ανάσα.

Πετώ τη σκουριά
και απεγκλωβίζομαι.
Επιτέλους φως.

******

10. ΣΜΑΡΑΓΔΕΝΙΑ ΡΟΥΛΑ - 1 βαθμοί
Πόρτα έκλεισε
φυλακή του ουρανού
απειλητική.

Γκρίζο του δρόμου
σκουριασμένες οι σπείρες
τις ζωές κλείνουν.

******

11. Μαρίνα Τσαρδακλή - 1 βαθμοί
Μικρές οθόνες
φλάτ και μεταφέρσιμες
μία φυλακή.

Χωρίς πλέγματα
κι όμως παγιδεύουν
στην άνεση τους.

******

12. αννετά ...κι - 19 βαθμοί
Αφηρημένη 
ήσουν άνοιξη φέτος,
σαν τις πλάνες μας.

Να καρφιτσώνεις 
σημείωμα στο σύρμα
ότι πέρασες.

******

13. Κώστας Καζάν - 7 βαθμοί
Στη συννεφιά Της
σταύρωσα τη νιότη μου·
ξεγελάστηκα.

Σαν απέλπιδος
στο νεκροκρέβατο μου
λευτερώνομαι.

******

14. Mariana Οnirokosmos - 6 βαθμοί
Αχ αγάπη μου, 
συρματόπλεγμα πνοής,
ανάσας γέλιο!

Φυλακή γλυκιά,
να περπατήσω μέσα,
ψυχής λατρεία!

******

15. Τζοάννα - 3 βαθμοί
Δίπλα στο κελί
μόνο για λίγο στο φως
το όνειρο ζω.

Πίσω στο κελί
δύο φτερά σπασμένα
στο γκρι του πονώ.


****************


Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους σας που στηρίξατε την προσπάθειά μου και μου εμπιστευτήκατε τα διαμάντια σας.

Κόντρα σε νωθρούς καιρούς δημιουργούμε, όπως και όσο μπορεί ο καθένας.

Φιλικά
Μαρία Νικολάου


You May Also Like

26 comments

  1. Συγχαρητήρια στη νικήτρια!!!!!!!!!! Πολλά φιλιά, Μαρία μου, και ευχαριστούμε για το όμορφο δρώμενο. Προσμένουμε στο επόμενο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ από καρδιάς Mia μου!Τα συγχαρητήριά μου και σε σένα.
      Πολλά φιλιά και την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  2. Πολλά συγχαρητήρια στη νικήτρια και σε σένα Μαρία μου.
    Πολύ ωραίες συμμετοχές ολες.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια στη νικήτρια και σε σένα Μαρία μου, για τη διοργάνωση. Να είσαι πάντα καλά. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητές μου Ρένα και Σταυρούλα, ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!
      Εδώ να πω πόσο κρίμα ήταν που τα δύο ποιήματα ήταν εκπρόθεσμα τελικά.. διαβάζοντας και τα δύο, πιστεύω πως αν συμμετείχαν,θα είχαν σίγουρα αλλάξει το αποτέλεσμα!
      Τα φιλιά μου..

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μαρία σε ευχαριστούμε για το φιλόξενο χώρο σου που μας στέγασε ♥
    Ελευθερία - Έρη τα θερμά μου συγχαρητήρια για τους στίχους σου. Άγγιξες μεγάλες αλήθειες σαν καυτές πατάτες στα γυμνά μας χέρια. Η συμμετοχή σου ήταν μία από τις προτιμήσεις μου και χαίρομαι.
    Memaria και αριστάκι ... γράψατε ! Οι στίχοι σας, απλά συγκλονιστικοί.
    Μεγάλο μπράβο σε όλους τους συνδιαγωνιζόμενους για τις τόσο όμορφες αποδόσεις τους σε μια αρκετά δύσκολη φωτό. Μα ... τι λέω τώρα.. αυτά τα μυαλά πουθενά δεν κολλάνε τελικά!
    Ανυπομονούμε και για το επόμενο δρώμενο χαϊκού. Το λες και μικρόβιο αυτό τον κόμπακτ τρόπο σκέψης που κρύβει σοφή δύναμη ♥♥♥
    Σε όλους από 15 γιαπωνέζικα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανετά...κι σ'ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου καλή μου! Χαίρομαι που σε άγγιξαν οι στίχοι αυτοί! Συγχαρητήρια θερμά και σ'εσένα!Πίστευα πως εσύ θα πάρεις την πρωτιά και πραγματικά ξαφνιάστηκα με το αποτέλεσμα..
      Πάντως πιστεύω ειλικρινά,πως δεν έχουν τόση σημασία οι βαθμοί,όσο η ψυχή που καταθέτει ο καθένας από εμάς!
      Τα φιλιά και την αγάπη μου
      Ελπίζω να τα λέμε 💝 στα επόμενα δρώμενα!!
      Γιαπωνέζικα φιλάκια και σε σένα..

      Διαγραφή
  6. Τι να πω;Δεν το περίμενα, πραγματικά! Ευχαριστώ όλους όσους στήριξαν αυτούς τους στίχους που βγήκαν από την καρδιά μου! Τα θερμότατα συγχαρητήριά μου σε όλους τους συμμετέχοντες!! Στο ανετά..κι!!στην Αριστέα και στη Memaria, αλλά και σε όλους, όλους!
    Σας παρακολουθώ και σας θαυμάζω όλους,για την ποιότητα της γραφής,το συναίσθημα που καταθέτετε κάθε φορά,αλλά και τη σχέση αγάπης και σεβασμού που έχετε ο ένας για τον άλλο!
    Last but not least ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου τη Μαρία μας,που γίνεται ακόμα μια φορά μου έδωσε ευκαιρία έκφρασης και για την άψογη φιλοξενία της, όπως πάντα!
    Στέλνω σε όλους σας την αγάπη μου και ευχές για περισσότερες δημιουργικές στιγμές!
    Ελευθερία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπραβο στην Ελευθερια -Ερη για την πρωτια της..υπεροχο το νοημα των στιχων της..μπραβο και σε ολους που πηραν μερος στο δρωμενο αυτο..και σε σενα Μαρία μου για ολη την διωργανωση του και στο επομενο με το καλο να ξανασυναντηθουμε..
    Χρονια πολλα μανουλα και σε σενα..μπορει να περασε η μερα αλλα όλες οι μερες ειναι μερες μαμας!!!
    Να εισαι καλα και να περνας ομορφα .. την αγαπη μου.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ σ' ευχαριστώ Σμαράγδακι και χαίρομαι που σου άρεσαν οι στίχοι αυτοί.. Βέβαια να πούμε πως είναι ένα δρώμενο και όλα "παίζονται" στους βαθμούς και στις επιλογές του καθενός.
    Αυτό δεν το λέω για να υποβαθμίσω τη διαδικασία,επ'ουδενι! Απλώς θέλω να πω πως υπήρχαν και άλλα ποιήματα τα οποία άξιζαν την πρωτιά αυτή..
    Την αγάπη μου και τα συγχαρητήριά μου και σε εσένα καλή μου🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγχαρητήρια σε όλους για τις τόσο ωραίες δημιουργίες και πιο πολύ Ελευθερία-Έρη για την πρωτιά και σε σένα Μαρία μου για την παρουσίαση. Αυτή τη φορά δεν κατάφερα να στείλω συμμετοχή, αλλά ούτε και να βαθμολογήσω. Την επόμενη...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ευχαριστώ πολύ αγαπητή φίλη!!
    Ευελπιστώ να συναντηθούμε σε κάποιο από τα επόμενα δρώμενα!!
    Τα φιλιά μου
    Ελευθερία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολλά μπράβο στην νικήτρια που δεν γνώριζα, όπως και στην Μαρία μας, που μας έδωσε πάλι την ευκαιρία να γράψουμε αυτά τα στιχάκια!
    Η βαθμολογία υπήρξε εξαιρετικά δύσκολη γιατί όλα ήταν ένα και ένα!

    Πολλά ΑΦιλιά σε όλους! (Α=Αληθινά)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Η Ώρα των "αποκαλυψεων" σε ένα ακόμα ποιητικό δρώμενο που, προσωπικά, το βλέπω "εξ αποστάσεως" με τον σεβασμό που του πρέπει.
    Όταν θα νιώσω ότι μπορώ να το ψηλαφίσω, χωρίς να το κακοποιήσω, θα το παλέψω.
    Συγχαρητήρια στην αγαπητή μας Έρη για την πρωτιά της. Με όλη μου την καρδιά. Όπως και σε όλες τις συμμετοχές που καταθέσατε την ψυχή σας με πολύ ωραίες δημιουργίες.
    Η Βαθμολογία του χαϊκού νομίζω είναι πολύ δύσκολη καθώς οι "αποστάσεις" στις δημιουργίες είναι τόσο απειροελάχιστες που μονάχα ένα θρόισμα ψυχής έρχεται να δώσει την όποια διαφορά.
    Φιλιά σε όλους παιδιά.
    Μαρία μου ένα μεγάλο μπράβο για την διοργάνωση κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάντα με το καλό σου λόγο καλέ μου Γιάννη!!
      Σ'ευχαριστώ από τα βάθη της καρδιάς μου!
      Πολλά φιλιά..

      Διαγραφή
  13. Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου! Συγχαρητήρια σε όλους μας!!
    Πολλά πολλά φιλιά αγαπητή φίλη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μπράβο σε όλους μας!
    Η ποιότητα ξεχείλιζε, και αυτό φάνηκε από το πόσο δύσκολο ήταν να επιλέξει κανείς μόνο 3,
    γνωρίζοντας ότι άφηνε τόσα άλλα καλά, χωρίς βαθμό!
    Πολύ χάρηκα με τις αποκαλύψεις!
    Ελευθερία μου, χάρηκα απίστευτα με τη χαρά σου!
    Συγχαρητήρια και μπράβο μας είπα;
    Μαρία σε ευχαριστούμε θερμότατα για όλα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπημένη μου Αριστέα!Τι να πω;Σε χιλιοευχαριστώ καλή μου!Όλα μα όλα τα χαϊκού άξιζαν πραγματικά!Και το δικό σου...ήταν μια πραγματική αποκάλυψη!!(θα σου γράψω στο μέιλ τι έννοώ)..Με ξάφνιασε η αποκάλυψη πολύ πολύ ευχάριστα!!
      Έχεις δίκιο..ούτε οι βαθμοί έφταναν,αλλά και όλα ήταν πολύ "ανεβασμένα"!!
      Την αγάπη μου πάντα
      Ελευθερία

      Διαγραφή
  15. Συγχαρητήρια στην Ελευθερία - Έρη για τη νίκη της, την έμπνευσή της. Είναι υπέροχο το χαϊκού σου, φίλη μου. Μέσα σε έξι γραμμές, είπες τόσα. Μπράβο και στο αννουλοσυγκατοικάκι μου, το αριστάκι, την Μαρία και σε όλους τους φίλους που αφήσανε το στίγμα τους και τούτη τη φορά. Να πούμε κι ένα μεγάλο ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΕΣ στον Κώστα, τον πρωτοεμφανιζόμενο στην παρέα μας, και την Μαριάνα με την Τζοάννα; Δεν θυμάμαι σίγουρα εάν έχουν κάτσει ξανά στο τραπέζι μας. Να 'μαστε καλά, να δημιουργούμε!

    -Μαρία, σ' ευχαριστούμε για μια ακόμη αφορμή για να δημιουργήσουμε και να χαρούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να καλωσορίσουμε και τους πιο νέους φίλους,βέβαια!Καλά κάνεις και το αναφέρεις φίλη μου!Σ'ευχαριστώ πολύ,χαίρομαι που σου άρεσε!
    Καλές εμπνεύσεις σε όλους μας!
    Τα φιλιά και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με τη σειρά μου, να πω συγχαρητήρια στην Ελευθερία Έρη για την πρωτιά. Είναι ενδιαφέρον πώς με λίγες λέξεις μπορείς να πεις πολλά. (Αν έχεις blog, δεν μπορώ να το δω στο προφίλ σου).
    Ευχαριστώ για το καλωσόρισμα στη γειτονιά και στο τραπέζι σας - ωραία η εικόνα της παρέας στο τραπέζι.
    Μαρία, προσωπικά, ευχαριστώ για τη δυνατότητα να μάθω κάτι ακόμη για τον εαυτό μου.
    Καλή μας μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλωσόρισες Τζοάννα μου κι εσύ στην παρέα(στην οποία κι εγώ δεν έχω πολύ καιρό)!!Σ'ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια και πραγματικά ανταποδίδω..αυτή η εικόνα που έδωσες με τόσο ποιητικό τρόπο και η αναφορά σου στο κελί,η αντίθεση με το φως και τα σπασμένα φτερά..ήταν υπέροχη!Μπράβο σου φίλη μου!
    Δεν έχω μπλογκ,όχι..είναι κάτι που ακόμα το σκέφτομαι,δεν το έχω αποφασίσει,ίσως στο εγγύς μέλλον,δεν ξέρω..
    Πολλά πολλά φιλιά,ελπίζω να συναντηθούμε και σε επόμενα δρώμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μπράβο Ελευθερία, για την πρωτιά και το υπέροχο χαϊκού!
    Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Μαρία που μας φιλοξένησε και σε όλους τους φίλους, που μας χάρισαν τα χαϊκού τους και μας μάγεψαν.
    Τέλος, ένα καλωσόρισμα, σε όλους τους νέους φίλους.
    Να είμαστε καλά, να ανταμώνουμε στα δρώμενα μας.
    Φιλιά πολλά σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ευχαριστώ πολύ Μαρίνα μου! Τα συγχαρητήριά μου και σ'εσένα για το πολύ πρότυπο και με σπουδαίο πραγματικά μήνυμα, χαϊκού σου!
    Εύχομαι να σε βλέπω συχνά και σε επόμενα δρώμενα.. καλές εμπνεύσεις να έχουμε όλοι..
    Τα φιλιά μου
    Ελευθερία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Τελικά ανακαλύπτω πως έχω λείψει τόσο πολύ που έχω χάσει τις πιο όμορφες αναρτήσεις και δρώμενα στον blogoχώρο! Σήμερα διάβασα τα μικρά χαικού και δεν ξέρω αν τα έβλεπα νωρίτερα πως θα μπορούσα να βαθμολογήσω κάποιο αφού όλα μου άρεσαν όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό. Συγχαρητήρια στην νικήτρια και φυσικά συγχαρητήρια σε όλες τις τόσο ξεχωριστές συμμετοχές !!
    Το ξέρω πόσο δύσκολο είναι, ειδικά για την ελληνική γλώσσα, να κλείσεις σε τρεις λιτές γραμμές αυτό που βλέπεις ή αυτό που συναισθάνεσαι οπότε και πάλι μπράβο!
    Εύχομαι καλή συνέχεια και αφήνω μια ηλιόλουστη Καλημέρα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.