ΛΕΥΤΕΡΙΑ - Νίκος Καζαντζάκης

by - Μαρτίου 25, 2017


Πηδά η φωτιά κι οι σούβλες έτοιμες
κι αυτός ολόρθος στέκει
πεθαίνει αρνούμενος το θάνατο
και λευτεριά φωνάζει.
Ελευτεριά για 'σένα χάνομαι
μα θα 'ρθουν πίσω μου άλλοι
στρατοί οι γιοι μου και τα εγγόνια μου
και θα σ' ελευθερώσουν.

Μην κλαις κυρά κι εγώ θα αναστηθώ
και θα σ' αρπάξω πάλε
θα σπω τις αλυσίδες της σκλαβιάς
θα καταλύω τα κάστρα.

Λίγοι είμαστε κι αλίμονο στης γης
αν ξοφληθεί η γενιά μας
στρατοί οι γιοι μου και τα εγγόνια μου
και θα σ' ελευθερώσουν.

Χρόνια πολλά και καλά σε όλους τους Έλληνες.


You May Also Like

4 comments

  1. Υποκλίνομαι στην επιλογή σου. Χρόνια Πολλά Μαρία, χρόνια πραγματικά φωτεινά και αγωνιστικά. Έχουμε δουλειά μπροστά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στους τελευταίους ειδικά στίχους του μεγάλου μας Δασκάλου, ακουμπάμε όλοι τις προσδοκίες και τους αγώνες μας. Να μην προδώσουμε τις θυσίες τους, αυτό είναι το χρέος μας. Γιατί όπως είπε ένας άλλος μεγάλος αγωνιστής μας ο Μανώλης ο Γλέζος: "Μπορεί να λευτερωθήκαμε αλλά δεν ανεξαρτητοποιηθήκαμε"...
    Συγχαρητήρια για την επιλογή σου Μαρία μου!
    Χρόνια μας πολλά και αδούλωτα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ ωραίο τραγούδι! Πρέπει να το μαθαίνουν στα σχολεία για την εθνική γιορτή αντί για τα χαζά που συνήθως τους μαθαίνουν. Αλλά μήπως γνωρίζετε αν οι στίχοι αναφέρονται σε συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο; Οι σούβλες με κάνουν να σκέπτομαι τον Αθανάσιο Διάκο επειδή αυτόν σούβλισαν αν δεν κάνω λάθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.