Μια θεσούλα - Συνεύρεση (14ο Συμπόσιο Ποίησης)

by - Ιανουαρίου 04, 2017


Μια θεσούλα

Ανεμοδαρμένοι και φοβούμενοι ακόμα και το πέταγμα μιας πεταλούδας, 
ακόμα και μια μικρή αλλαγή τοποθεσίας και εγκατάστασης.
Συνεχίζετε ν΄ αναλώνετε ανθρώπινους και ψυχικούς πόρους, 
για μια θεσούλα στον εικονικό κόσμο της δημιουργίας.
Τάχα σας είπαν, μόλις απ΄ την γέννα κιόλας,
πως η εργασία απελευθερώνει το μυαλό,
πως η αγάπη μπορεί να στοιβαχτεί σε ενός τετραγωνικού γραφείο.
Πως μόνο έτσι μπορείς να χαρακτηριστείς, να προσδιοριστείς.

Για μια θεσούλα, τόσο δα ταπεινή και βαρετή.
Που καθορίζει όλη την υπόλοιπη όρεξη για ζωή,
που διαλέγει φίλους και εχθρούς, 
κατασκευάζει φράχτες και κατά το συμφέρον γέφυρες,
σε κάνει τόσο δα μικρό και άλλοτε σε ψηλώνει νοερά.

Κομμάτι του τόσο γοητευτικού συστήματος,
τροχός θεωρητικά σημαντικός και αναπόσπαστος.
Αναντικατάστατος μέχρι την εύρεση του αντικαταστάτη,
χρήσιμος έως την αρχή της αχρηστίας,
συμπαθή μέχρι την έναρξη της ομιλίας.
Σκλάβο με χίλιους όμορφους τρόπους,
Αιωνία ευγνώμων για τα ψίχουλα, που σαν καρβέλι περιγράφονται.

Μην σου δώσει έναυσμα να σκεφτείς έστω και λίγο την ματαιότητα.
Το μέσο και όχι το σκοπό,
το δικαίωμα και όχι το προνόμιο,
το ευχαριστώ στα αυτονόητα,
το αίμα και τον κόπο.
Την αλλαγή χωρίς τον πόλεμο.
Την ζωή που είναι εκεί έξω.

Ήταν η συμμετοχή μου στο "14ο Συμπόσιο Ποίησης" της Αριστέας. Ευχαριστώ την οικοδέσποινα για την φιλοξενία και όλους όσους προτίμησαν την συμμετοχή μου.
Προαπαιτούμενη λέξη ήταν ''γεννάω (γέννα ή γέννηση ή γέννημα ή Χριστούγεννα)''
Νικήτρια στέφτηκε η Ελένη Ποιώ με το ''Συνεύρεση''.
Απολαύστε την συμμετοχή της.

Συνεύρεση 

Απόψε συνάντησα ένα αστέρι
Αλήθεια σας λέω
Ένα αστέρι
Από εκείνα
Που τα παιδιά
Στις ζωγραφιές τους
Καρφώνουν
Εννέα μήνες
Θα κυοφορώ το φως του
Αμυδρό φως γαλήνιο
Κι όταν η στιγμή θα 'ρθει
Στη μοναξιά των φύλλων
Έναν Θεό
Μ' αβρές πατούσες
Θα γεννήσω
Αστραποφόρο
Λευκά να γίνονται ξάφνου
Τα κράσπεδα των ηφαιστείων
Και διάτρητες οι θαλάσσιες στοές
Ολόφρεσκα να μου φέρνουν φιλιά

Απόψε ερωτεύτηκα ένα βότσαλο
Τον λόγο μου σας δίνω
Ένα βότσαλο ολοστρόγγυλο
Σαν εκείνα
Που πάνω τους οι χαράκτες
Μικρά αφήνουν σημάδια:
Μια λέξη μια μορφή
Μια ακτογραμμή ένα φτερό
Εννέα μήνες
Μαζί του θα μιλώ
Αναθηματικό να γίνει σημείο
Ένας βράχος
Ολόγιομος με πεταλίδες
Εκεί να γυρνάς
Σε κοχύλια
Να φυγαδεύεις τις ώρες
Πολλαπλά να σου δίνονται
Τα χρόνια στο μέτρημα
Και μες τα πέτρινα αλώνια
Μπόι να παίρνουν οι λογισμοί

Απόψε δόθηκα σε μια αστραπή
Σας διαβεβαιώ
Μια αστραπή ακτινωτή
Γεννημένη στο θέρος
Σαν εκείνες
Που στο παραθύρι
Της νύχτας
Χτυπούν του έρωτα την άρπα
Εννέα μήνες
Θα μου κεντά τα σωθικά
Κι απανωτά
Θα μου λέει λόγια:
"Γρήγορα να πας γρήγορα να 'ρθεις
Και κάτω από κάμαρα
Αν θα περάσεις μη σκύψεις
Πικραίνονται οι πέτρες
Και πάνω σου ξεσπούν
Σαν καταιγίδα"
Μα κι εγώ ολόρθο σε θέλω
Έναν σαλπιγκτή της χαράς
Στα ουράνια περβόλια
Ολημερίς να μεθάς
Κι ορθόστηθα να απλώνεις
Για σένα μόνο
Τα ιστία της γιορτής μεσοκάταρτα 


You May Also Like

7 comments

  1. Ωραια και τα δυο σου ποιηματα, αλλα το δευτερο μου μιλησε στην ψυχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aυτή η "θεσούλα" σου Μαρία μου είναι πολύ γνώριμη και πονάει πολύ η αλήθεια της.
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου, αλλά και για τη φιλοξενία της Ελένης μας με το νικητήριο ποίημα της.
    Καλή χρονιά να έχεις Μαράκι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρία μου βαθιά σε ευχαριστώ
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου
    κι όλα καλά στη ζωή σου...

    Σε φιλώ πολύ ♥♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αχ!"Για μια θεσούλα",
    έχουν χαραμιστεί ζωές!...
    (Γιούλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απίστευτα όμορφη η θεσούλα σου Μαρία μου!
    Συγχαρητήρια και φιλιά πολλά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρία μου ήταν η πρώτη μου επιλογή η συμμετοχή σου!
    Θεωρώ από τα καλύτερά σου! :)

    Ελπίζω να έχεις αναρρώσει..Καλό τριήμερο σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να κι άλλο ένα ποίημα που ήταν σκληρό αλλά τόσο αληθινό! Και για τους λόγους αυτούς το αγάπησα!
    Πραγματικά αυτό το ποίημα ή το λάτρευες ή το μισούσες... για όσα σου θυμίζει!!!!
    Μαρία μου σε ευχαριστώ από καρδιάς που είσαι πάντα εδώ για μένα!
    Σε φιλώ γλυκά!
    Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.