ΜΙΑ ΙΔΕΑ-ΜΙΑ ΕΜΠΝΕΥΣΗ #2 - ΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ ΜΑΣ

by - Μαΐου 26, 2024

Με το παρακάτω κείμενο συμμετέχω στο δρώμενο του Γιάννη, Μια Ιδέα-Μια Έμπνευση #2, βασισμένη στην παρακάτω ιδέα. Τον ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση δημιουργίας.

Κεντρική Ιδέα Πλοκής
Το παλιό οικογενειακό σπίτι στο ορεινό χωριό, έχει την αγάπη σας αλλά περιμένει και τη φροντίδα σας. Η κατάστασή του είναι κακή και εσείς σχεδιάζετε να το ανακαινίσετε. Βρίσκεστε ήδη εκεί αλλά ένα αναπάντεχο πρόβλημα καθιστά άμεσα αναγκαία την επίλυσή του. Ο μοναδικός / μοναδική, από τη γειτονική κωμόπολη, που θα ανέβει στο σπιτικό προκαλεί πραγματικό σοκ με την άφιξή του / της. Ίσως να μη περιμένατε ποτέ να βρεθεί απέναντί σας. Η ξαφνική χιονοθύελλα έχει τα δικά της σχέδια και θα σάς αναγκάσει να μείνετε εκεί, στον ίδιο κλειστό χώρο μέχρι να απεγκλωβιστείτε. Η νύχτα και το παρελθόν έρχεται ξανά. Τι μπορεί άραγε να κουβαλάει αυτό το πρόσωπο; Είχατε ποτέ σχέση μαζί του; ή μήπως προκύπτει μια έμμεση σχέση μαζί του; Τι μπορεί να φέρει; Τι μπορεί να αλλάξει; Μπορείτε να το αφήσετε στην άκρη; 

*********************


Τα καλοκαίρια μας.

Μια τρομερή καταιγίδα μόλις σταμάτησε. Όλα βρεγμένα και μια μυρωδιά χώματος πλανιέται στον αέρα. Η ζέστη και η υγρασία έκαναν την ατμόσφαιρα αποπνικτική. 

Στέκομαι μπροστά στο σπίτι και το κοιτάζω και είναι σαν να μην πέρασε μια μέρα. Αλλά έχουν περάσει 35 χρόνια. 35 χρόνια από την τελευταία φορά που ήμουν μέσα του και ήταν δικό μας. Ήταν στην κηδεία του παππού αν θυμάμαι καλά. Οι μνήμες τόσο έντονες, επιβάλλονται. Δεν ξέρω πως βρέθηκα εδώ. Ξεκίνησα μια μέρα ξαφνικά έχοντας μια μεγάλη ανάγκη να το δω ξανά. Τώρα που είμαι στο νησί για το Πάσχα. Και ας μην είναι πια δικό μας.

Μετά τον θάνατο του παππού, η γιαγιά ήρθε να μείνει μαζί μας και έτσι το σπίτι αυτό έπρεπε να πουληθεί. Το χωριό ήταν πολύ μακριά από εκεί που μέναμε. Σχεδόν όλα τα σπίτια εγκαταλελειμμένα. Μόνο 2 - 3 οικογένειες έμεναν. Δεν υπήρχε λόγος να είναι στην κατοχή μας και έτσι ο μπαμπάς το πούλησε σε κάποιον Γερμανό. 

Το σπιτάκι ήταν μικρό, δύο δωμάτια. Η σάλα και η κρεβατοκάμαρα. Σάλα μην φανταστείς. Δυο σιδερένια κρεβάτια αριστερά και δεξιά και ένα τραπέζι με καρέκλες. Η κουζίνα ήταν εκτός σπιτιού. Σε μια προέκταση δίπλα ακριβώς. Μια λάντζα, ένα πετρογκάζ, ένας σοφράς και και ένα τζάκι. Και πιο μέσα το αμπάρι που αποθηκεύαν το σιτάρι και το λάδι. Μια πορτίτσα δίπλα στην κουζίνα οδηγούσε στην πίσω αυλή. Μια βρύση, ένας πέτρινος φούρνος και η τουαλέτα.

Η κατάσταση του σπιτιού άθλια. Έμαθα πως από τότε που το αγόρασε ο νέος ιδιοκτήτης δεν πάτησε ούτε μια φορά το πόδι του. 35 χρόνια χωρίς ανθρώπινη παρουσία. Η πράσινη βαριά πόρτα είχε κρατήσει ακόμα το χρώμα της. Ξεχαρβαλωμένη, την έσπρωξα και απλά άνοιξε. Το τσιμεντένιο πάτωμα, γεμάτο σοβάδες που είχαν πέσει από το ταβάνι και τους τοίχους. Η κάμαρη σκοτεινή. Το σιδερένιο κρεβάτι του παππού και της γιαγιάς, ήταν για λίγα χρόνια η κρεβατοκάμαρα των γονιών μου, μέχρι να φτιάξουμε το σπίτι μας. 

Προχώρησα στην σάλα, έτσι την έλεγε η γιαγιά. Θαρρείς η μυρωδιά μας ακόμα επικρατεί. Η ναφθαλίνη, τα τσιγάρα του παππού, η καπνιά του τζακιού. Πάνω από το τζάκι ακόμα κρεμόταν μια φωτογραφία κάποιου συγγενή που έμενε στην Αμερική. Δεν θυμάμαι ποιος ήταν. Απορώ πως χωρούσαμε τόσα άτομα μέσα σε δυο δωμάτια. Οι γονείς μου, ο παππούς, η γιαγιά, εγώ και ο αδερφός μου. Βγήκα και κατευθύνθηκα προς την κουζίνα. Η μπλε πόρτα ήταν κλειδωμένη. Κοίταξα από το παράθυρο. Ίδια αίσθηση.

Βιαστικά έσπρωξα την πόρτα της αυλής. Μου ήρθε μια μυρωδιά ψωμιού από τον παλιό πέτρινο φούρνο. Σαν να είδα την γιαγιά μου να βγάζει με ευλάβεια το καυτό ψωμί και να μας κόβει την πρώτη φέτα. Να μας την αλείφει με σπιτικό πελτέ. 

Έκατσα κάτω από το υπόστεγο της κουζίνας. Δίπλα μου ακριβώς από τον τοίχο έχουν σκάσει ένα μάτσο κόκκινα ''σκυλάκια'' (αντίρρινα). Είμαι σίγουρη πως και πριν 35 χρόνια ήταν στο ίδιο σημείο. Ξαφνικά ακούω την αυλόπορτα να ανοίγει και μια γυναικεία φιγούρα να έρχεται προς το μέρος μου.

Λίγα δευτερόλεπτα αρκούσαν να επεξεργαστούμε και οι δύο το πρόσωπο που βλέπαμε και αμέσως η μια αναγνώρισε την άλλη. Τι χαρά! Έπεσε η μια στην αγκαλιά της άλλης, λες και δεν είχαν περάσει τόσα χρόνια. Άλλη μια εγγονή που αποφάσισε να γυρίσει, συμπωματικά την ίδια μέρα, για να δει και εκείνη το σπίτι των παππούδων της.

Μου εξήγησε πως λόγω της καταιγίδας, δεν μπορούσαμε να φύγουμε, καθώς στην είσοδο του χωριού ένα πεύκο είχε φράξει τον δρόμο. Οι κάτοικοι περίμεναν την πυροσβεστική να ανοίξει το δρόμο. 

Κάτσαμε κάτω από υπόστεγο καθώς η βροχή είχε αρχίσει ξανά. Αυτή την φορά έβρεχε απαλά και όμορφα. Θαρρείς η φύση προσπαθούσε να μας κάνει παρέα. Μου πρόσφερε τσιγάρο αλλά το έχω κόψει χρόνια τώρα. 

Είχε αρχίσει να σκοτεινιάζει. Το μόνο φως ήταν αυτό της δημόσιας λάμπας. Και έτσι μέσα στο ημίφως, μαζί με τις στάλες τις βροχής, σβήσαμε αμέσως 35 χρόνια απουσίας και γυρίσαμε μαζί σε εκείνη την εποχή. Σκέψεις, αναμνήσεις, μυρωδιές, γεύσεις, όλα έσκασαν μέσα στο μυαλό μας. Στιγμές ξεγνοιασιάς, καλοκαίρια, βόλτες, παιχνίδια, παγωτά, ποδήλατα. 

Και έτσι μιλώντας η νύχτα προχωρούσε χωρίς να το καταλάβουμε. Μας είχε συνεπάρει η στιγμή, σαν να είχαμε γυρίσει τον χρόνο πίσω και ζούσαμε ξανά τα καλοκαίρια μας. Αυτό το πολύτιμο δώρο που μας έκαναν οι γονείς μας, χωρίς να το καταλάβουν. 

Και έτσι μέσα στα γέλια, μέσα στα δάκρυα, στην δίνη του χρόνου, κάπου εκεί στα ξημερώματα, μια κόκκινη λάμψη έλουσε το μικρό χωριό. Η πυροσβεστική είχε έρθει και ο δρόμος ήταν ανοιχτός. 

Χαιρετηθήκαμε και ανταλλάξαμε τηλέφωνα.  Λίγο πριν μπω στο αμάξι μου φώναξε.

-Ξέρεις, έμαθα πως ο Γερμανός πουλάει το σπίτι σας. 

Μια σκέψη πέρασε από τον νου μου και με ανατρίχιασε από την κορφή ως τα νύχια. 





\

You May Also Like

17 comments

  1. Μαρία μου, καλησπέρα αγαπημένη μου φίλη.
    Μέσα από μια απαλή μουσική, άφησα τον εαυτό μου να κάτσει εκεί δίπλα, κοντά σου, για να ζήσω και εγώ, με όλες μου τις αισθήσεις τις μοναδικές σου περιγραφές.
    Καλή μου κοπέλα. Πόση δύναμη και πόση ανάγλυφη ζωντάνια κρύβει η αφήγησή σου σε χώρους ιερούς για τις μνήμες και τις ζωές μας. Είδα και ένιωσα κάθε εκατοστό του παλιού σπιτιού. Βούτηξα στις αναμνήσεις του, συγκινήθηκα.
    Και ένα όμορφο, θετικό, ζεστό τέλος. Η συνάντηση των δύο παλιών φίλων, κοριτσιών τότε. Και ένα μήνυμα, που σε ανατριχιάζει. Η επαναγορά του σπιτιού. Το παλιό όνειρο. Η αναβίωση.
    Σε ευχαριστώ, με την καρδιά μου, καλή μου φίλη για τη συμμετοχή σου, το μοίρασμα αλλά αυτό το γλυκύτατο διήγημα, που μάς χάρισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ φίλε Γιάννη για την προτροπή και για τα καλά σου λόγια. Είχα πολύ καιρό να γράψω.

      Διαγραφή
  2. Πρωταγωνιστής το σπίτι στην ιστορία σου, Μαρία μου. Τι πρωτότυπη ιδέα, στ' αλήθεια! Πανέμορφες νοσταλγικές περιγραφές, που σε κάποιες "είδα" κι εγώ κομμάτι απ' το παρελθόν μου στα πάτρια εδάφη. Κι αυτό το ενδεχόμενο που αφήνεις ανοιχτό στο τέλος, είναι ο πιο γλυκός επίλογος...
    Να είσαι καλά, μάς ταξίδεψες στα γνώριμα μονοπάτια των καλοκαιριών της νιότης μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου, αυτή η πρωτότυπη ιδέα, δεν είναι τίποτα άλλο από πραγματικό μου βίωμα. Μακάρι και το τέλος κάποια στιγμή να γίνει αληθινό. Σ΄ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  3. Μια εγγραφή, η οποία αναδεικνύει τη δύναμη της μνήμης, για όσα όμορφα κάποτε περάσαμε. Μια δύναμη, που ακόμα και μετά από τριάντα πέντε χρόνια, μπορεί να οδηγήσει τα πόδια μας πίσω εκεί, που περάσαμε ευτυχισμένα τα παιδικά μας χρόνια.
    Όμορφη εγγραφή, με μια γερή δόση νοσταλγίας, κοινή για πολλούς από εμάς.
    Να'σαι καλά, Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μνήμες που κρατάνε αναλλοίωτες πολλά χρόνια. Σαν να τα έζησα χθες. Σ΄ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  4. Τι συγκινητικές μνήμες από το σπίτι των παιδικών μας διακοπών! Όλοι σίγουρα βρήκαμε κάποια γωνιά δική μας στις αναμνήσεις του σπιτιού και της ηρωίδας σου. Ωραίες περιγραφές, ωραία και δυνατά αυτά τα συναπαντήματα από το παρελθόν με φίλους που χάσαμε. Μ'αρέσει και η ελπίδα ότι το σπίτι δεν θα παραμείνει ξένο
    Ωραιότατη και νοσταλγική η συμμετοχή σου Μαίρη μου
    Με γλύκανε!
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Άννα μου. Η ηρωίδα μου είμαι την ουσία εγώ. Θα μπορούσα να γράφω ατελείωτα για εκείνα τα χρόνια. Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  5. Τί ωραία!
    Μέχρι εδώ έφτασε η μυρωδιά της βροχής.
    Σαν να ήμουν κι εγώ εκεί και να ζούσα με τις αναμνήσεις τους.
    Λες να πάρει πάλι το σπίτι;
    Μπορώ να πάω να βοηθήσω στη διακόσμηση, γιατί το δικό μου στο χωριό γέμισε και δεν εχω άλλους τοίχους να κρεμάσω πράγματα.
    Ενημέρωσε την σε παρακαλώ.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρη πως με τις υπέροχες δημιουργίες σου θα το διακοσμούσες μοναδικά. Ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  6. Όμορφες αναμνήσεις, η νοσταλγία διάχυτη στο διήγημά σου Μαρία μου. Πολλές φορές αυτά τα σπιτάκια του χωριού με τα δύο δωμάτια όλα κι όλα έκρυβαν αγάπη, αγάπη της γιαγιάς και του παππού για παιδιά και εγγόνια, έκρυβαν την προσμονή για αντάμωμα, για χαρές, για αγκαλιές και φιλιά.
    Πολύ ωραία η συμμετοχή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υπέροχες αναμνήσεις από χρόνια ξεγνοιασιάς και θαλπωρής μαζί με αγαπημένα πρόσωπα.
    Πολύ γλαφυρή η περιγραφή σου ήταν λες και μύριζα το ψωμί κι εγώ στον φούρνο. Αλήθεια πόσο σημαντικές είναι οι μνήμες αυτές για τον καθένα μας! Μπράβο Μαρία μου! Σου στέλνω τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τις μνήμες αυτές τι κουβαλάμε για πάντα. Είναι αυτές που μας έφτιαξαν. Ευχαριστώ Μαίρη μου!

      Διαγραφή
  8. Πόσο θα συμφωνήσω με την Κανελλακι Μαρία μου !
    Και μένα με γέμισες τρυφερότητα και αναμνήσεις όμορφες με την συμμετοχή σου...πολύ ωραία ιδέα η συνάντηση με την άλλη εγγονή , αλλά και το ερωτηματικό που αφήνεις στο τέλος ευειέστατο . Μπράβο Μαράκι μου να περνας όμορφα Καλο καλοκαιράκι...την αγάπη μου ! φιλιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σας παρακαλώ πολύ να γράφετε με Ελληνικούς χαρακτήρες και οι σχολιασμοί σας να μη ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας. Σχόλια τα οποία περιέχουν ύβρεις και greeklish, θα αποκλείονται. Ευχαριστώ.

Οι φωτογραφίες και τα κείμενα που τις συνοδεύουν και το συνολικό περιεχόμενο του παρόντος ιστοτόπου αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία και προστατεύονται από τον Ν. 2121/1993. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, αναδημοσίευση, αναπαραγωγή, παραποίηση, αλλοίωση, εκμετάλλευση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση του συνολικού περιεχομένου (φωτογραφίες ή/και τμήματα αυτών, κείμενα) χωρίς τη συναίνεσή μου και την έγγραφη άδειά μου. Φωτογραφίες που δεν φέρουν το όνομά μου είναι από το www.pixabay.com και το www.pexels.com και είναι χωρίς πνευματικά δικαιώματα.